Teatr Polskiego Radia

"Rzeżnia cz.2"
Sławomir Mrożek

Emisja: 2022-02-13

Średnia ocena: 0
Oddanych glosów: 0
Tagi:

Inne słuchowiska tego samego autora:

TPR
Ambasador
INN
Ambasador reż.Erwin Axer
WZS
Czarowna noc
TPR
Emigranci
TPR
Fakt
TPR
Garbus
DTW
Indyk
RWE
Jeden akt dramatu ze sfer żandarmeryjnych
DTW
Kontrakt
TPR
Kontrakt
WZS
Krawiec
TPR
Mały przyjaciel
TPR
Męczeństwo Piotra Ohey’a
DTW
Miłość na Krymie
INN
Miłość na Krymie reż.Erwin Axer
INN
Miłość na Krymie reż.Jerzy Jarocki
TPR
Mołotow
TPR
Monolog
RWE
Monologi, scenki i dykteryjki
TPR
Na pełnym morzu (1962)
TPR
Na pełnym morzu (1963)
STT
Na pełnym morzu (2008)
INN
Opowiadania, czyta Grzegorz Małecki, odc. 2
TPR
Pan prezes w pracy i w walce
WZS
Pieszo
INN
Piękny widok
TPR
Policja
INN
Portret
TPR
Postępowiec
DTW
Rzeźnia
WZS
Rzeźnia
TPR
Rzeźnia
TPR
Spotkanie
TPR
Szach
DTW
Śmierć porucznika
TPR
Tango
TPR
W podróży
INN
Wielebni
STT
Woda
INN
Wyznania o Zygmusiu
TPR
Zabawa

Audiomaniak
2022-02-13 19:54

download (link dostępny po zalogowaniu)

Sławomir Mrożek „Rzeźnia” część 2 w adaptacji i reżyserii Andrzeja Prokopa już 13 lutego o godzinie 19.00 w Polskim Radiu Rzeszów.



Realizacja:

    Maciej Rosół

Obsada:

    Matka - Ewa Kolasińska
    Flecista - Adrianna Kieś
    Skrzypek - Karol Kubasiewicz
    Paganini/Rzeźnik - Przemysław Tejkowski
    Dyrektor Filharmonii - Robert Żurek
    Woźny - Mikołaj Marciniak

W „RZEŹNI” S. Mrożek pokazuje nam nieudane dojrzewanie gł. bohatera, czyli Skrzypka: nadopiekuńcza matka, namolna, zaborcza chce wychować syna na geniusza i chociaż nie wierzy w jego talent, pragnie zatrzymać syna przy sobie. Co jednak stanie się, gdy prawdziwy geniusz objawi się w Skrzypku naprawdę? Faust sprzedał duszę diabłu, Skrzypek oddał Paganiniemu młodość i życie za sztukę... sztuka jest jednak dla niego tylko sublimacją niemożliwego pożądania do Flecistki i źle kończy – postanawia dać pokaz zabijania zamiast muzyki. Publiczność też udaje zachwyt dla sztuki, mówi Mrożek... jaki będzie finał? W komedianckim poszukiwaniu tajemnicy istnienia, nasz bohater znajduje oczyszczenie w śmierci, ale nie zwierząt, lecz własnej. Tylko nad cudzą i własna śmiercią panuje mężczyzna, tylko wtedy poznaje sekret, ukrytą stronę życia. I mamy mrożkowski model wmontowany w moralitet – sztuka nie jest ani prawdziwsza, ani intensywniejsza od życia, nie może uwierzyć w metafizykę sztuki, prawdziwe jest tylko to, co sprawia cierpienie. Czy jednak godny największej uwagi i artystycznego skupienia nie jest pojedynczy człowiek ze swoim przypadkowym często fantastycznym światem?

Dodaj link/komentarz...

Użytkownik: Data dodania:
Link do pobrania:
Komentarz:

Historia ostatnich odwiedzin: