Ostatnie posty na stronie...

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  

MarekM
2017-02-26 22:17

1
Teatrzyk Zielone Oko
Magda Ren - Tysiąc róż
download (link dostępny po zalogowaniu)

kagraz66
2017-02-26 22:11

1
Klub Ludzi Ciekawych Wszystkiego
Hanna Maria Giza - Co się stało z naszym światem?
download (link dostępny po zalogowaniu)

Czy to możliwe, że świat postępu, wspólnoty, dialogu, stabilnej kultury umarł po I wojnie światowej i nigdy już nie powstał?

Jak twierdzi w "Tygodniku Powszechnym" prof. Tadeusz Sławek, podczas I wojny światowej runął świat budowany przez dwa tysiące lat. W jakim więc świecie żyjemy dzisiaj?

Goście: prof. Tadeusz Sławek (eseista, tłumacz, literaturoznawca i poeta) i dr Jerzy Łazor (historyk)

rs67pl
2017-02-26 17:17

4
Teatr Polskiego Radia
Antoni Czechow - Chórzystka

Premiera: 24 I 1993 prog. 2 PR (PBL)

ALDONA1410
2017-02-26 16:49

4
Teatr Polskiego Radia
Antoni Czechow - Chórzystka

Pasza-chórzystka przyjmuje wizyty panów, bo nam nie wolno nie przyjmować. Zysku z tego wielkiego nie ma, ot, nazbierała trochę biżuteryjnych drobiazgów przez wszystkie lata, zanim wydarzyła się ta żałosna historia. Podczas wizyty aktualnego amanta Kołpakowa do drzwi Paszy zapukała jego żona. Kołpakow zdążył się ewakuować do sąsiedniego pokoju, skąd z drżeniem serca podsłuchiwał przebieg wizyty. Okazało się, że dama nie przyszła ot tak sobie, zażądać praw do swego ślubnego. Przyszła zażądać gotówki! Kołpakow sprzeniewierzył na służbie 900 rubli i jeśli nie zwróci się ich natychmiast, czeka go więzienie, a żonę i dziatki marny los. Na próżno Pasza zapewnia damę, że nigdy nie widziała na oczy takich pieniędzy. No jak to, przecież to pewnie na nią amant wydał te ruble! Dama ma swoje sposoby, by wymóc na Paszy oddanie nędznych kosztowności, całego majątku biednej, naiwnej, a przy tym o dobrym sercu dziewczyny. Kołpakow po odejściu żony z zawiniątkiem zachwyca się postawą tej uczciwej kobiety, która gotowa była uklęknąć przed dziewką. Nigdy sobie tego nie wybaczy. Ona - cnotliwa, dumna, czysta! Przed tą ścierką! Idź precz ode mnie!

januszsobolewskiscorpio@o2.pl
2017-02-25 18:31

5
Teatr Polskiego Radia
Zbigniew Żakiewicz - Cud (z cyklu 'Ciotuleńka')

Wielkie, ogromne podziękowanie dla rs67pl za "Ciotuleńkę" ! Już traciłem nadzieję, że ktoś się odezwie. A tu proszę.

020040
2017-02-25 10:55

2
Radiowy Teatr Sensacji
Koliber Studio - Ale nocka

Dzięki.

020040
2017-02-25 10:54

35
Radiowy Teatr Sensacji
Koliber Studio - A mnie wczoraj żona opuściła

Dzięki.

rycombel
2017-02-24 22:21

5
Teatr Polskiego Radia
Antoni Gołubiew - Spotkanie na Świętokrzyskiej

Sprawdziłem, w czołówce filmu rzeczywiście jest wymieniony Słonimski!

MarekM
2017-02-24 22:17

1
Teatr Polskiego Radia - Radio Kraków
Stanisław Wyspiański - Sceny z Wyzwolenia
download (link dostępny po zalogowaniu)

"Wyzwolenie" Stanisława Wyspiańskiego na 90. jubileusz Radia Kraków

Nowe słuchowisko Radia Kraków wyreżyserowała Agata Duda-Gracz. W rolach głównych Anna Polony i Jerzy Trela. Premiera z udziałem publiczności odbyła się w studiu im. Romany Bobrowskiej 24 lutego.

W nowym, jubileuszowym słuchowisku Radia Kraków z dziełem Stanisława Wyspiańskiego mierzy się Agata Duda-Gracz. To pierwsze z naszych jubileuszowych wydarzeń, których w 2017 roku na pewno nie zabraknie. Luty to szczególny miesiąc w naszej historii - pierwszy sygnał Rozgłośni Polskiego Radia w Krakowie popłynął pod Wawelem właśnie w lutym 1927 roku. Przez cały rok obchodzić będziemy 90. urodziny.

- Zaczynamy od teatru wyobraźni, czyli od słuchowiska. To najbardziej niezwykła radiowa forma - zaprasza Prezes Zarządu RK Przemysław Bolechowski. - Będziemy Państwu proponować projekty ambitne, nawiązujące do naszej tradycji. Mam nadzieję, że będzie ciekawie, ale też nieszablonowo.
 
Tekst "Wyzwolenia" powstał w 1902, wydany został w styczniu 1903 roku, w lutym odbyła się premiera. Po wystawieniu „Wesela” w 1901 roku Wyspiański otrzymał wieniec z liczbą 44, która miała być symbolem czwartego wieszcza. Na to wyraźne zamówienie publiczności odpowiedział Wyspiański „Wyzwoleniem”, którego głównym bohaterem uczynił Konrada, postać z „Dziadów” Adama Mickiewicza. Akcja utworu od początku do końca rozgrywa się na scenie teatru krakowskiego.

Agata Duda-Gracz sięga nie tylko po dramat Wyspiańskiego, ale mierzy się z jego teatralną legendą. Zaproszenie do współpracy przyjęli legendarni współpracownicy Konrada Swinarskiego – Jerzy Trela, pamiętny Konrad i Anna Polony – legendarna Muza z inscenizacji w Starym Teatrze. W nowym słuchowisku partnerować im będą artyści z innych ważnych krakowskich scen: od Teatru im. Słowackiego, przez Teatr Ludowy po Teatr Bagatela.  

"W radiowej wersji "Wyzwolenia" chciałabym się zmierzyć z  problemem jaki mamy z czasem. To jest ten sam Konrad tylko po 42 latach. To jest ktoś, kogo wszyscy znają i poważają, ale chcą, żeby mówił krócej. Mówi za długo, niepotrzebnie i nie na temat. Jego rozpala ten sam ogień co kiedyś, tylko czas minął, jest inny kontekst i inny adresat" - mówi reżyserka. 

Agata Duda-Gracz jest reżyserką, ale także scenografką, absolwentką krakowskiej PWST z 2003 roku, ukończyła też historię sztuki na UJ. Jednym z głównych motywów, jakie podejmuje w swoim teatrze jest konfrontacja mitu z rzeczywistością oraz badanie relacji pomiędzy sacrum a profanum. Jak napisał o reżyserce Jacek Sieradzki „Niedoceniana kreatorka jednego z najbardziej wyrazistych i łatwo odróżnialnych języków scenicznych w polskim teatrze". – Sama pisze teksty, reżyseruje, a  przede wszystkim wkłada swe opowieści w sugestywny obraz, z jednej strony operujący »realnością niższej rangi« jak by powiedział Kantor, z drugiej nasycony specyficzną czułością”. 

""Wyzwolenie" to mój radiowy debiut. Bardzo jestem ciekawa tego doświadczenia. Wiem, że wszystkie rzeczy, na które składa się teatr: obraz, plastyka, dynamika - wszystko jest tutaj w głosie aktora" - dodaje Agata Duda-Gracz.

 

O tekście "Wyzwolenia"

"Wyzwolenie jest, obok Wesela, dramatem, który spośród utworów Wyspiańskiego obrósł największą ilością komentarzy i analiz często kontrowersyjnych, czasem wręcz ze sobą sprzecznych – pisał w 1976 roku Jan Kłosowicz. Od dawna też zwracano uwagę na bardzo specyficzny sposób, w jaki Wyspiański prowadzi w Wyzwoleniu walkę z tradycją romantyczną, przede wszystkim z Mickiewiczem, sam jednocześnie przejmując narzucony sobie przez tę tradycję schemat pojmowania własnej roli - pisarza - jako "wieszcza".

Podobnie też, poza nielicznymi wypowiedziami krytyków i pisarzy uważających niechlujstwo językowe i niedbałość poetycką za cnotę, wszyscy zgodnie uważali "Wyzwolenie" za dramat nierówny, obok partii znakomitych posiadający fragmenty zatrącające o grafomanię, a w warstwie filozoficznej zaskakująco płytkie. 

Szczególnie znamienne były pod tym względem spektakle Konrada Swinarskiego (uznane powszechnie za największe osiągnięcia naszego teatru w ciągu ostatnich lat), który wystawił najpierw "Dziady", a potem "Wyzwolenie", podkreślając zarówno znaczenie tradycji romantycznej, jak również wagę sporu toczonego przez Wyspiańskiego z Mickiewiczem i Krasińskim - w ramach tej tradycji. Zachowując wszelkie proporcje, można powiedzieć, że to, co w oparciu o polską dramaturgię romantyczną i modernistyczną (od "Nie-Boskiej" i "Fantazego", po "Dziady" i "Wyzwolenie") zrobił Swinarski, stanowi odpowiednik tego, czego dokonał wobec tradycji romantyzmu niemieckiego nietzscheanizmu (oczywiście w jego faszystowskim wydaniu) i ekspresjonizmu - Brecht". 
Z komentarza Leona Schillera, za Encyklopedią Polskiego Dramatu: „Teatr Miejski w Krakowie zapowiedział na sobotę 28 lutego 1903 r. premierę nowego dramatu w trzech aktach Stanisława Wyspiańskiego pt. "Wyzwolenie". Afisz lakonicznie wyjaśniał: Rzecz dzieje się na scenie teatru krakowskiego. I zaprawdę oczom premierowej publiczności dziwny przedstawił się widok. Gdy podniosła się kurtyna, ukazała się pusta scena krakowskiego teatru, tak jak wygląda ona przed rozpoczęciem spektaklu, pogrążona w ciemnościach, bo "jeszcze gazu i lamp nie świecono". Scena pusta, jest w niej tylko paru robotników, którzy "głowy wsparli strudzone" i siedzą w milczeniu "pod ścianą, gdzie kulisy składano", cierpliwie czekając na przybycie tych, którzy ich wezwą do codziennej pracy. Ale "choć kurtyny zaklęte, widowisko zaczęte", bo wszedł Konrad, bohater Mickiewiczowskich "Dziadów", (...) którego Wyspiański świeżo odczytał, przemyślał i przetworzył, obdarzając nowym życiem, przepuszczając jego problem przez pryzmat własnego intelektu, aby wreszcie rozwiązać niepokojącą umysły Polaków zagadkę na swój sposób i własną sztuką na scenie Myśli Narodowej, z której, jak Szekspir w "Hamlecie", jak Mickiewicz w "Dziadach", uczynił zwierciadło własnego życia; i to tak, że czyny bohatera, występującego w tragedii, będące czynami Wyspiańskiego, katastrofa, którą ściągnął, spadnie na Wyspiańskiego, a wyzwolenie Konrada będzie wyzwoleniem Wyspiańskiego.


Sceny z „Wyzwolenia” Stanisława Wyspiańskiego
Scenariusz, reżyseria: Agata Duda-Gracz
Muzyka: Wojciech Krzak
Premiera 24 lutego, 
studio im. Romany Bobrowskiej, Radio Kraków
OSOBY:
Anna Polony - MUZA, WRÓŻKA
Jerzy Trela - KONRAD
Maja Kleszcz - CHÓR, HARFIARKA, GENIUSZ
Piotr Pilitowski – MÓWCA, STARZEC, MASKA 11, 19, REDAKTOR, 
 GŁOS I, AKTOR II 
Małgorzata Kochan - PREZES, CÓRKA I, MASKA 3, 17, AKTOR IV
Aldona Grochal - DIDASKALIA, CÓRKA II
Feliks Szajnert - HOŁYSZ, OJCIEC, MASKA 10, 14, STARY AKTOR
Tomasz Wysocki – CHÓR, KARMAZYN, PRYMAS, ECHO, MASKA 5, 8, 12, AKTOR III
Krzysztof Wrona - REŻYSER, KAZNODZIEJA, SYN, MASKA 9, 18
Cezary Studniak - CHÓR, SAMOTNIK, MASKA 2, REKWIZYTOR 
Marek Kałużyński - PRZEWODNIK, MASKA 1,4,15, GŁOS II, AKTOR I

Robertus
2017-02-24 19:39

7
Teatr Polskiego Radia
Antoni Czechow - U dentysty

Obsada: Jan Kurnakowicz (felczer Sergiusz Kuźmicz Kuriatin), Andrzej Bogucki (zakrystian Jefimow Wośmigłasow)

 

rycombel
2017-02-24 18:08

4
Scena Teatralna Trójki - Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Euge
Michał Turowski - Marchwicki
download (link dostępny po zalogowaniu)

Wstawiając link pragnę jednak zaznaczyć, że jestem całkowicie przekonany co do słuszności tego sądowego wyroku!

Pojawiające się publikacje o niewinności Z. Marchwickiego charakteryzują się jedną cechą: data urodzenia ludzi, którzy to robią, jest na ogół późniejsza od daty wykonania wyroku śmierci na wampirze z Zagłębia!! Ot, znaleźli się "właściwi ludzie, na właściwych stanowiskach", chciałoby się powiedzieć.

Poczekajmy jeszcze 25 lat i znajdą się tacy, którzy będą się domagali kanonizacji mordercy…

I jeszcze jedno: cały czas czeka laur dla tego, kto udowodni prawdziwość "przyznania się do winy" chorego psychicznie Piotra Olszowego. To o nim piszcie książki, nakręcajcie filmy i nagrywajcie "radiowe dokumenty muzyczne"! Wtedy nie trzeba będzie się spierać o winę Marchwickiego…

kompresje: mp3  +  aac (m4a)

rs67pl
2017-02-24 11:11

5
Teatr Polskiego Radia
Zbigniew Żakiewicz - Cud (z cyklu 'Ciotuleńka')
download (link dostępny po zalogowaniu)

Reup. kompletu czyli 6 w 1.

Daty premier i szczegółowa obsada: http://www.e-teatr.pl/pl/realizacje/28459,sztuka.html

pingwin
2017-02-24 08:32

5
Teatr Polskiego Radia
Antoni Gołubiew - Spotkanie na Świętokrzyskiej

Trzymajmy się faktów :

Antoni Słonimski : Jawa i mrzonka. Spowiedź emigranta. Jak to było naprawdę, Państwowy Instytut Wydawniczy 1964 (Pierwowzór filmu Janusza Majewskiego Mrzonka 1985-patrz Film Polski)

Antoni Gołubiew 1975 Spotkanie na Świętokrzyskiej

pavvvel
2017-02-24 07:42

2
Teatr Polskiego Radia
Antoni Czechow - Podrzutek

Data premiery: 1970-05-31
Przekład: Irena Bajkowska
Adaptacja: Hanna Sauk
Reżyseria: Zenon Jaruga

Obsada:
Siemion Erastowicz Migujew – Czesław Jagielski
Agnieszka – Maria Chruściel
Anna Filipowna – Grażyna Korsakow
Jermołow – Paweł Tomaszewski
Radca – Wiesław Drzewicz
Zofia Melechówna
Helena Radwan-Łodzińska
Jerzy Kozłowski

Nagranie Rozgłośni PR w Bydgoszczy

pavvvel
2017-02-24 07:40

7
Teatr Polskiego Radia
Antoni Czechow - U dentysty
download (link dostępny po zalogowaniu)

Data premiery: 1953-04-05
Przekład: Artur Sandauer
Adaptacja i reżyseria: Zbigniew Kopalko
Realizacja akustyczna: Sławomir Pietrzykowski

pavvvel
2017-02-24 07:30

3
Teatr Polskiego Radia
Antoni Czechow - Pasażer pierwszej klasy

Data premiery: 1950-05-12

PiotrK
2017-02-23 15:00

2
Radiowy Teatr Sensacji
Koliber Studio - Adidasy

jak pobrać link

rs67pl
2017-02-23 10:01

4
Scena Teatralna Trójki - Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Euge
Michał Turowski - Marchwicki

Wersja monofoniczna na stronie:

http://www.polskieradio.pl/9/333/Artykul/1729428,Marchwicki-na-Scenie-Teatralnej-Trojki

Od kilku tygodni już wszystkie nowe słuchowiska po emisji pojawiają się na stronach Polskiego Radia, tyle że w wersji monofonicznej.

pingwin
2017-02-23 08:41

4
Teatr Polskiego Radia
Jarosław Iwaszkiewicz - Panny z wilka (fragment)

Opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza w interpretacji Ewy Wiśniewskiej zaprezentujemy w cyklu "Książka do słuchania".  Od dzis gpdz 19.00 program 2 :

http://www.polskieradio.pl/8/4346/Artykul/1730441,Lato-mlodosc-i-zmysly-Panny-z-Wilka-Iwaszkiewicza

agnolc248
2017-02-22 20:48

4
Scena Teatralna Trójki - Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Euge
Michał Turowski - Marchwicki

Czy można prosić o wstawienie linku do słuchowiska?

januszsobolewskiscorpio@o2.pl
2017-02-22 00:27

5
Teatr Polskiego Radia
Zbigniew Żakiewicz - Cud (z cyklu 'Ciotuleńka')

Jak to jest ?! Jeśli już znajdę coś ciekawego (interesującego) i świetnie zagranego (patrz. cykl "Ciotuleńka"), to z kilku słuchowisk tego świetnego cyklu tylko jedno jest aktywne !!! Może znajdzie się taki (taka) kto może mi pomóc i uaktywnic pozostałe nieaktywne linki. Szkoda aby takie perełki w wykonaniu Marty Lipińskiej się marnowały i nie mogły nacieszyć innych (w tym mnie). Proszę!

Letunia2
2017-02-21 22:59

4
Scena Teatralna Trójki - Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Euge
Michał Turowski - Marchwicki

"Marchwicki" radiowy dokument muzyczny Michała Turowskiego poświęcony kulisom śledztwa słynnego seryjnego mordercy Zdzisława Marchwickiego, zwanego "Wampirem z Zaglębia", wokół którego narosło mnóstwo mitów i do dziś niewyjaśnionych zagadek, to drugi po "Próżni prześwietlonej" spektakl radiowy przygotowany w ramach Studia Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Eugeniusza Rudnika.
W scenariuszu wykorzystano materiały sądowe oraz fragmenty książki Przemysława Semczuka "Wampir z Zagłębia". Słuchowisko powstało we współpracy Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie oraz Teatru Polskiego Radia.

Scenariusz, reżyseria: Michał Turowski

Reżyseria dźwięku: Andrzej Brzoska

Muzyka: Michał Turowski

Obsada: Anna Apostolakis, Arkadiusz Brykalski, Michał Czachor, Andrzej Mastalerz

Robertus
2017-02-21 21:52

5
Teatr Polskiego Radia
Eduardo Merique - Podróż Mozarta do Pragi

"Eduard Moerike – podróż Mozarta do Pragi" (1980)

Autor: Adam Neuer
Reżyseria: Juliusz Owidzki

Obsada:
Wojciech Duryasz (narrator),
Marek Kondrat (Wolfgang Amadeusz Mozart),
Marta Lipińska (Konstancja, żona Mozarta),
Wojciech Zagórski (lokaj),
Piotr Paw
łowski (hrabia),
Katarzyna Łaniewska (hrabina),
Barbara Bursztynowicz (Eugenia)

rs67pl
2017-02-21 20:00

5
Teatr Polskiego Radia
Ingmar Bergman - Tam, gdzie rosną poziomki

Ostatnie słuchowisko, nagrane przez Danutę Szaflarską

http://www.polskieradio.pl/17/76/Artykul/1729676,Nie-zyje-Danuta-Szaflarska

Robertus
2017-02-20 21:27

5
Filozoficzne Powiastki i Przypowieści
Honore de Balzac - Fizjologia małżeństwa

"Fizjologia małżeństwa" (1979)

Autor: Honoriusz Balzac
Reżyseria: Juliusz Owidzki

odc. 1 „O pannach na wydaniu i mężach predestynowanych”
Obsada: Zbigniew Zapasiewicz (mąż I), Mieczysław Voit (mąż II)

odc. 2 „O miesiącu miodowym i jego nieobliczalnych skutkach”
Obsada: Zbigniew Zapasiewicz (mąż I), Mieczysław Voit (mąż II), Jan Żardecki (mąż III), Grażyna Staniszewska (żona)

odc. 3 „Traktat polityki małżeńskiej”
Obsada: Zbigniew Zapasiewicz (mąż I), Mieczysław Voit (mąż II), Jan Żardecki (mąż III), Stanisław Gawlik (mąż IV), Grażyna Staniszewska (żona I), Barbara Bursztynowicz (żona II), Bogusław Stokowski (hrabia), Wojciech Zagórski (przyjaciel)

odc. 4 „O kochankach”
Obsada: Zbigniew Zapasiewicz (mąż I), Mieczysław Voit (mąż II), Barbara Bursztynowicz (żona)

odc. 5 „Wojna domowa”
Obsada: Zbigniew Zapasiewicz (mąż I), Mieczysław Voit (mąż II), Jan Żardecki (mąż III), Barbara Bursztynowicz (żona)

odc. 6ost.
Obsada: Zbigniew Zapasiewicz (mąż I), Mieczysław Voit (mąż II), Jan Żardecki (mąż III), Stanisław Gawlik (mąż IV), Grażyna Staniszewska (żona I), Barbara Bursztynowicz (żona II)

tquest
2017-02-19 18:39

8
Codziennie Powieść w Wydaniu Dźwiękowym
Jarosław Abramow-Newerly - Alianci
download (link dostępny po zalogowaniu)

Jarosław Abramow-Newerly - Alianci (radiopowieść)
MP3 VBR (±192 kbps), 44,1 KHz, 16 bit, stereo
[komplet (6 godz 45 min) w czterech częściach]

tquest
2017-02-19 17:24

3
Radiowy Teatr Sensacji
Koliber Studio - A nie mówiłam
download (link dostępny po zalogowaniu)

Pojedyńcze odcinki? To jakieś wariactwo, ale jeśli ktoś prosi, to... voilà :)

rycombel
2017-02-19 08:32

1
- Słuchowisko w Jedynce
Jan Misiuk - Jaguar
download (link dostępny po zalogowaniu)

kompresje: mp3  +  aac (m4a)

rycombel
2017-02-19 08:30

1
Wieczór Ze Słuchowiskiem
Maciej Wojtyszko - Babel
download (link dostępny po zalogowaniu)

kompresje: mp3  +  aac (m4a)

rycombel
2017-02-19 08:21

2
Teatr Polskiego Radia
Sofokles - Król Edyp (reż. Mariusz Malec)
download (link dostępny po zalogowaniu)

Przyłączam się do zdania pavvvela, aby rozdzielić ten temat na (teraz już) trzy tematy: (reż. T.Byrski), (reż. W.Modestowicz) i (reż. M.Malec)!!

kompresje: mp3  +  aac (m4a) 

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20